tisdag 31 juli 2007

Spårade MSN-konverationer : Del 1

Min vän L. bor i Barcelona och dricker Cava lika mycket som jag dricker rosé...

M: L, Barcavistelsen kommer inte vara bra för dig!!
L: Mina njurar hör dig, eller är det levern som tar hand om sånt bara?
M: Tyckte jag hörde ett svagt "ayudame"...."hilfe"...*hick*...från magtrakten senast...
L: Jag hörde iof att levern är det organet i kroppen med snabbast celldelning, alltså den repererar sig snabbast
M: Mmm. lär behövas
M: Dåligt med reservdelar
L: Allt man behöver är sisådär 14 dagar detox. Indien, en världsdel full av reservdelar
M: ha ha..."it's a long way to tipperary..." Indien - mmm, finfint
L:14 är många dagar utan synd…rött kött, godis, salt, sprit, kaffe & cigg för de som ska äckla sig med sånt

M: Vart åker vi?
L: Norrland
M: Där finns det sprit, och dessutom är det fan plågsamt att vara där nykter. Inget varmare ställe?
L: Fast där blir man väl avrättad om man kommer in med sin fjollträskdialekt och frågar efter sjägräs o sånt nyttigt de-toxigt
M: Japp
L: Ah, något väldigt muslimskt?
M: Älgstudsare...sedan åker man upp som trofé på väggen i övertorneå eller ngt skitställe. Hmmm. Inte hur jag planerade att avsluta mitt liv...
L: Superortodoxt och småläskigt
M: En charter till Basra kanske?
L: Ja, typ
M: Basr city. Enstjärnigt hotell med utsikt via öppen vägg. Utsikt över stridszonen tillval. Complimentary kulor till lånevapnet varje dag.
L: Är det a/c till det?
M: Nej, men fria fläktar genom kulhålen i väggen!
L: fine, när åker vi??
M: Let's do it!!
L: Dubbelkolla att de inte serverar alkohol
M: Håller du dig borta från amerikanska soldaterna då, eller kommer jag bo själv på rummet?
L: Du tror inte de kvinliga soldaterna kommer erbjuda lockelser
M: Näää
L: Verkar ju sympatiska annars, tänker på abu gharib-fängelset
M: inte jämfört med dig i Burka
L: dert såklart
L: dax att gå hem .nu
M: Ja…


//M

2 kommentarer:

Anonym sa...

konverationer, heter det så? Då har jag lärt mig dagens nya lärdom, det skulle ju vara bra att ha det klart inför bubbelafton med väninnan...

Maze sa...

Kaxa dig lagon, din cava-slav!