fredag 13 juli 2007

Om Båstad...

Har inte bestämt mig ännu, men jag saknar det nog inte även om jag vet att det har sina ljusa stunder. Läste Katrins blogg idag och hon har en annan vinkel på hela grejen med att åka till Bjärehalvön...

Men varför? Varför? De tillbringar ju hela året på stureplan med att glassa, glida och gnida. När man äntligen har semester nån vecka, hur kommer det sig då att man väljer att hänga med exakt samma människor på exakt samma klubbar fast på en annan jordbit?
Svaret är enkelt. Det är trasiga ledsna människor som inte vill "slösa" sin tid med att ta semester på okänd ort där de inte har några att visa upp sig för. För vad är meningen med att visa upp sin Gucciklänning för ett par sunkiga greker på Kreta?


Klockrent! Nu känns allt lite bättre igen.

Nu ska jag lufsa iväg till kontoret och hoppas på att det finns någon mer än jag som inte har semester idag. Annars lär det bli ytterligare en dag i tystehet på kontoret.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Katrin är cool! katrin e polsk det är ännu coolare!

Nåja.

Hoppas du har en bra dag på kontoret, vill bara upplysa om att solen lyser på landet idag - Yey!
I Vasastan med?

Anonym sa...

Det är väl aldrig tyst på ert kontor?!:)
He he. Puss

Maze sa...

Sara baby!

Det är aldrig tyst här nej, helt korrekt - men dessvärre är telefonerna tystare än tystast och jag är uttråkad. Till och med skattemyndighetens papper är OK att hålla på med.

Puss

Anonym sa...

Stackars, stackars dej! I feel for you, I really do!:)