tisdag 10 april 2007

Mr B's första inlägg..

Hejsan,

Tänkte börja med tema 1… En dag i mitt liv.

I de flesta fall en ganska deppig upplevelse som består av att kliva upp innan de flesta byggjobbare har ens funderat på att räcka sig efter väckarklockan för att påbörja min dagliga expedition till Arlanda. Jag envisas med att ta tåget till jobbet för att jag är alldeles för snål för att ta min bil. Min bil kommer jag berätta om vid ett senare inlägg, men likt Mats pärla så gör den sitt yttersta för att ruinera mig så fort jag vrider om nyckeln. Väl framme så möts jag av mina kollegor, oftast väl samlade kring kaffeautomaten. De är alla minst 12 år äldre år än jag vilket medför att vi knappt har ett smack gemensamt, förutom att vi är alla flygnördar av den allra högsta graden. Något vi alla dementerar envist förstås. Detta genomskådas dock snabbt när någon av oss kommer, dränkt i svett, ångandes nedför korridoren och ylar över att det står nått sällsynt ryskt härke nere på rampen, varav resten av gänget kastar sig handlöst i närmsta bil för att få sig en titt på rariteten. Oftast dock, i och med åldersskillnaden, får jag finna mig i att få uppdateringar på allt ifrån detaljrika förklaringar kring symptomen på den senaste dagis-ebolan som deras snorunge har lyckats bli smittad av, till rafflande berättelser om konstbevattningssystemens magiska värld.

Mitt kontor ligger bakom en hangar med en bedårande utsikt över en taxibana med betryggande avstånd från, för deras del, alla flygvärdinnor. Vid sällsynta fall är jag dock nere vid gate vid avgång för ett av våra plan och de stackars flygvärdinnorna tror nog inte att det är ingenjörschefen himself som går med knogarna släpandes längs gången och dräglar som en rabiessmittad bulldog, utan är nog mer benägna att tro att det är nått peddo som ska med till Thailand. Efter en oftast allt för lång dag på jobbet så har jag samma expedition hem varav jag sen antingen går och finslipar formen inför Beach 2007, åker vattenskidor (förövrigt en helt idiotisk sport att hålla på med om man bor i Norden) eller går hem och käkar absurda mängder Corn Flakes framför Prison Break.(att man tycker att en av livets stora behållningar är att följa arton avsnitt av ett gäng killar som gräver ett hål är faktiskt lite oroväckande). Nu när ni har läst detta (om ni mot all förmodan har orkat läsa så här långt) måste ni tro att det är ett under att jag inte har hoppat från närmsta bro..Hur konstigt det än låter så älskar jag mitt jobb och njuter verkligen att få jobba med något jag är så, bedrövligt nog, sjukt intresserad av. Plus att även om mina kollegor inte ligger högst upp på listan på de jag ringer en lördags kväll så kommer vi sjukt bra överens… Flygnördar är vi ju trots allt allihopa...

Tänkte, även fast jag märker att detta håller på att bli hysteriskt långt, berätta om mitt liv när jag inte sitter och vädrar min bitterhet ute på Arlanda över hur orättvist det är att piloterna får steka så förbannat mycket. Jag får väl säga att festa är helt klart en favorit hobby om man nu kan kalla det så. Favorit hak är Anglais..Soft ställe där man slipper prova på livet som packad sill och även Hotellet är bra så länge det där förbannade mähäet till DJ kan hålla sig i schack. Solidaritet funkar också framåt småtimmarna..Så länge vakterna kan hålla sig från att slänga ut mig på grundlösa anklagelser som att jag skulle vara för full..Inte jag inte..Till skillnad från resten av världen så hatar jag dock lilla baren på Riche. Förstår verkligen inte varför folk går dit. Musiken består av sån musik som Tobbe gillar som förövrigt spelas så pass högt att man omöjligtvis kan umgås. Som parantes kan tilläggas, att jag enligt Tobbe, har jag utan tvekan världens sämsta musiksmak.. Bara för att jag helt öppet kan erkänna att jag tycker att Vengaboys är skitbra..Ja ni hörde helt rätt JAG TYCKER VENGABOYS ÄR HELT OSANNOLIKA JÄVLA MUSIKGENIER!!..Skönt att jag äntligen fick jag det sagt..Tänkte dock vara lite mer specifik och berätta om min senaste helg och en diskussion jag hade med en tjej på Spy Bar av alla ställen. Efter ca två minuter av stela artighetsfraser då vi mest kom fram till att vi nog skulle hata varandra, gjorde hon ett smärre lappkast och förklarade stolt att hon nog skulle kunna få vilken kille hon ville på hela stället. Jag tyckte dock att det är fascinerande att tjejer inte har fattat detta. Jag försökte förklara för henne att detta knappast kan klassas som någon form av bragd. Vilken tjej som helst, som inte allt för mycket liknar en krockad bil i fejjan och har hyfsade lökar, brukar knappast få slita ihjäl sig för att få ligga om de nu känner för det. Snarare om alla tjejer tänkte som killar så skulle man knappt kunna knalla utanför dörren för att handla en liter mjölk utan att slita med sig nått hem. (Inte alltid en god egenskap kan tilläggas både jag och Tobbe försöker fortfarande hämta oss från en upplevelse som internt mellan oss har fått kodnamnet ”The Night of the Beasts..”) I fyllan försökte jag vidare utveckla konceptet med vilken fantastiskt värld det skulle vara att leva i. Hela kroglivet skulle bestå av ett jädra hallaballo i garderobskön och man skulle vara hemma innan tolv utan att ha bränt två lakan i onödan. Dessutom så skulle man kunna ägna nästa dag åt nått vettigt, som att umgås med sina kompisar utan att vara helt radiostyrd, istället för att ligga hemma och stirra i taket som en lobotimerad guldfisk resten av helgen. Dessvärre köpte hon inte konceptetet. Ibland verkar det dock som om världen är lite på väg åt det hållet. Mycket tack vara det porrskadade åttiotalisterna i och för sig. Har bland annat en polare som bestämt aldrig ska gifta sig och påstår att polsk städhjälp och Spray Date fyller funktionen billigare, bättre och framförallt mer bekymmersfritt än vad en fru någonsin skulle göra. Dock så är jag en sån jubel idiot som tror på kärleken, men ibland är man benägen att tro att hans lösning kanske inte är så dum. Känns som jag ska sluta vid denna tanke innan jag säger fler idiotiska saker och så får ni gärna komma och smutskasta mig med kommentarer om min ignorans inom musiksmak och min hjärnkonsistens i övrigt för den delen

Ha det så gott och Tackar för denna gång..Ska nu sätta mig ner och kolla på mitt favvo lag Valencia spöa Chelsea i Champions League.

/Mr B.

6 kommentarer:

Anonym sa...

"porrskadade åttiotalisterna" hmm, jo jag tackar jag! hmpf..
*kwääk

Anonym sa...

Anonym = Porrälskande Alina!

Maze sa...

Innebär det här att din musiksamling består till stor del av "the best of the nineties"?
Är det inte lite märkligt att det inte kommit ut några samlingar kring det vid det här laget? För oss andra, lite mer normalt funtade, har världen gått vidare och vi har utvecklats och förbättrats - vad hände med dig käre vän? Vengaboys...på riktigt?

Anonym sa...

Tjejen på spybar känner jag: Den fruktade Amazonen...Hon är hemsk. "Inget trevligt kommer någonsin ur hennes mun" som Per sa. Att hon är 21 och från sollentuna kanske förklarar saken lite..bash bash bash

Anonym sa...

Har drömt mardrömmar ända sen jag läste ditt inlägg... Vaknar ömsom gråtandes i duschen, ömsom skrikandes genomsvettig med bilden av attackerande Creatures from The Black Lagoon etsad på hornhinnan! Trodde jag lagt incidenten bakom mig men inser att vi kommer få sona resten av livet.

Någon som känner för att festa med The Beast så kan jag bjussa på hur odjuret kan låta när han är gravt förvirrad, fått saker om bakfoten och jävligt mycket innanför pälsen...

http://www.greetingssweden.se/Beast_angry&confused.mp3

Njut till de sista orden - den sk hämnden! :D

Anonym sa...

...äsch..