tisdag 10 april 2007

En dag i mitt liv...

Någon som inte gillar tidigare inlägg?? Jag sa ju det!!

Mr. B har börjat strålande med ett tema som ligger mig varmt om hjätat. Att prata om mig själv alltså!!

Till skillnad från Mr. B har jag inte en riktigt lika kvalfylld tillvaro, men i vissa lägen inte långt ifrån. Mina dagar har blivit betydligt mycket slöare sedan jag träffade Tobbe. Konstigt nog har han fått mig att gå i någon symbios med honom som liknar tjejers synkning av menscykler. Sjukt jobbigt att någon kan få en så odisciplinerad ibland, och så pepp ibland. Jag bor alltstå ute på vischan i Täby. Så när tuppen gal eller grannen slår på sin badkarskran (oftast det sista) vaknar jag. Detta brukar inträffa någon gång vid 8-tiden på morgonen. Jag kan lugnt erkänna att den enda gången jag har ställt väckarklockan det senaste året är om jag har något felbokat möte eller att något flygbolag ska frakta mig någonstans. Efter att ha lärt känna Mr. B funderar jag på om inte tåg verkar vara det rätta valet framöver. Bil är det inte i alla fall. Mer om det i senare tema...

Jag har nu senaste halvåret skyllt en del av min dåliga disciplin på att jag undviker att sitta i köerna på morgonen, vilket är en fullt legitim anledning som verkar ha gått hem hos de flesta.
Hursomhelst kommer jag oftast sjukt trött och lite smågrinig till grottan på Grevgatan vid 9.30 tiden eller så och chansar alltid på att öppna dörr två till källaren. Det är som att välja dörr i något frågesportsprogram - Lucka 1 & 3 är tvättmedelsdoft alternativ en rätt neutral doft. Torsdagar kan det vara 50/50 mellan en kraftig sopdoft eller att man möter en skitig hantverkare i dörren som gör en ännu grinigare. Det är dörr 2.
Väl på kontoret brukar jag vara ensam fram till lunch eller åtminstone till klockan 11, då min brother in arms dyker in på sjukt bra humör - han har flickvän, det har inte jag.
Jag blir på ännu pissigare humör över att jag inte åt någon frukost, han berättar om en fantastisk natt osv. I dom lägena älskar jag Excel eller bara aftonbladet.se...

Efter lunch har bitterheten ofta lagt sig och jag känner utförsbacken komma smygande. Det är oftast då jag är på - helt sjukt att mina dagar kan bestå av så lite riktigt kreativ tid...
Nåja, det är nu T. växlar upp också. Det är nu det blir Housegrottan av hela kalaset och en skön stämning infinner sig. Jag är inte lika pretto som min broder så jag får ofta höra om någon obskyr minimal smutsig techhouselåt som han hittade i hörnet på Beatport igår. Excel igen...Ibland ringer det en kund oxå. Då är det fest - eller kaffe om jag hittar kopparna och framförallt vill komma nära dom. Diskning är inte vår passion i grottan om man säger så.
Allvarligt tror jag att vi skulle behöva lite kvinnlig fägring på kontoret. inte ur samma synvinkel som Mr.B, utan för att tona ner vår fantastiskt grabbiga jargong. Det blir så mycket konstiga diskussioner. Men jag tvekar - Jag är lite orolig för att vi ska förstöra det lilla livet.

Nog om detta. Nu ska jag fundera på vad jag egentligen vill göra med mitt liv. Reklam kan man ju inte leva på. Verkar ologiskt. Kanske ska börja skruva flygplan på Öfre, funkar det?

Puss / M

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du är bra seg på att komma upp på morgonen! Och dåliga ursäkter har du också! Skärpning!:)

Puss!

Anonym sa...

Maze är en lögnare!

Hälften av det som skrivs i bloggen är bluff och rent imageskapande från hans sida.

Lögn 1: Mina sena ankomster vs hans 9:30-närvaro.
Landade på kontoret kl 7 idag och räknar nu ned minuterna innan jag i detta forum kan berätta sanningen om Mats Larsons arbetsdiciplin... Jag satsar på en Mats-nuna kl 10:45 idag - någon som sätter emot?

Anonym sa...

När vi ändå delar med oss av röstprover (som i inlägget nedan...) måste jag ju bjuda på värdbloggarens väna stämma också!

Två klassiker lämnade på voicemailen:

http://www.greetingssweden.se/Maze_packad.mp3

http://www.greetingssweden.se/Maze_fr_Sthlm.mp3