söndag 25 mars 2007

Social kameleont.

Har en liten fundering kring mig själv och andra.

Igår satt jag och pratade med P. och A. ute på J Gåshaga. Förutom att det var sjukt trevligt såklart, kopplade jag äntligen ihop tråden som har gnagt ett tag.
Jag var i Norge häromdagen och fick höra resutaten av ett personlighetstest som jag kanske delger Er sen. Häromdagen sa Tobo att han tyckte att jag våldförde mig socialt på folk på ett bra sätt (Ja, det kan faktiskt vara så i T's värld), och igår fick jag lite kvitto på denna insikt.
Jag är nog ett socialt monster. Jag gillar helt enkelt att knyta nya kontakter och det ger mig tillfredställelse. Däremot är jag ganska dålig på att hantera konflikter, så jag ser helt enkelt till att inte hamna i konfliktsitautioner.
Jag har helt enkelt en förmåga att kontakta folk i olika situationer, vad det leder till och när det sker vet man aldrig. Grejen är bara den att jag inte vet om det är bra, eller dåligt?
Kanske folk känner sig socialt våldtagna av mig?

I mitt personlighetstest kallas detta för att jag är en social ledarkaraktär. Vem är du?

Igår var jag hemma hos Ace med Tobo och Denise. Trevligt som fasen, och en massa vin och romdrinkar innan vi vinglade in på Solidaritet som vanligt. Akke är GRYM! Tack vännen!
Sedan intog jag hörnet tillsammans med Håkan, Ace, Tobo, Denise, Hurley, Janx, Anna, Linda, Jenny, Malin och Chloe. Bra crew, men det saknades någon/något ändå...
Nu ska jag på bio med P.

//M

3 kommentarer:

Anette sa...

Bara man inte knyter dom för knytandets skull utan även ser till att hålla dom knutna så är det ju bara bra :)

Hmm, konflikter ja. "Bättre fly än illa fäkta". Vad tror du om den hjärtat? ;)

Puss!

Anonym sa...

Bland Kameleonter och Kameler..

Anonym sa...

Ja? Jag och Sandra saknades!