tisdag 13 mars 2007

Funderingar en solig dag

Sitter här på kontoret i min lilla egenkonstruerade röra och funderar lite över helt ovesäntliga saker i tillvaron.

Det finns en sjuk tendens i välfärdssverige. Det är i och för sig inte bara en, men den här står ut lite extra. Om du blir dömd för att brott och hjärnskrynklaren konstaterar att du är lite slut i pallet (vilket torde vara majoriteten av de som begår våldsbrott och sexualbrott) kan du lugnt sitta på kåken och casha ut bidrag från försäkringskassan. Det riktigt sjuka i detta är att jag som skattebetalare betalar ut 135 millar till dessa psykfall PER ÅR!! En parallell är att om du är arbetslös cashar du ut ungefär lika mycket - den första delen av din a-kasseperiod...
Läs mer om detta på Aftonbladet

Man behöver tydligen inte vara Katolsk biskop eller en del av Vatikanen för att vara kinky.
Det går bra att vara Israel och ambassadör också!
Se scenen framför dig. En äldre herre ligger i sin trädgård, bakbunden i skinnstället och gagball i munnen. Han är den judiska statens utsände till El Salvador och behöver hjälp i sin prekära situation. Jag garvade länge åt detta .

Vill inte vara övertydlig, men är det någon som undrar var ett par dörrvakter man kände igen har tagit vägen? Kanske någon på Solidaritet och kanske någon på Sture? Clueless? Läs detta

Den här månaden kommer att ta rekord i tråkiga räkningar. Jag är helt säker! Skittrist...
Bilförsäkring, bilskatten, CSN x 2 och sen en återkommande favorit. Diners!!
När ska man lära sig att inte överkonsumera?? Det är ju sååå kul...

I övrigt flyter allt på som det ska tycker jag. Lite slö är jag nog, men det mesta faller på plats i alla fall konstigt nog! Det kan bli en skön vår och sommar. Nytt vitamintillskott i en rätt så grå tillvaro är att jag är glad och lycklig, kanske signar med norrmännen i nästa vecka och sedan är det snart sommar!

/Maze

1 kommentar:

Anonym sa...

*skickar stora vårpussen!