torsdag 22 februari 2007

News to the world

Jag blir lite deprimerad när jag hör att folk far illa på grund av andra.
I detta fall är det inte så överraskande, men mycket tragiskt.

A. fick barn igår. Det skiter jag i som de flesta trogna läsare förstår.
Det tråkiga är att de två hon redan har med en annan pappa hamnar ännu mer i skuggan. Det har gått långt nu, och fort utför. Verkligen tragiskt att höra för det var bra barn och framförallt bara barn som kommer emellan två vuxnas usla relation.

Pratade med en vän som har en dotter - denna dotter har en pappa som nu ska bygga hus med nya frun och deras barn. Således vill han att dottern ska bo där 100%. Min vän är ambivalent om hur hon ska ställa sig till detta - vad är bäst för dottern? Kanske hennes livsstil inte är bäst för dottern. Storsint kan tyckas, men jag vet inte om jag hade kunnat ställa mig själv åt sidan på det sättet? Jag har ju i alla fall gjort ett försök på plastpappa-rollen och tror mig veta lite hur det kan vara, och jag tror att man som barn behöver sina båda föräldrars stöd.

Idag har jag utrustat T. med mitt apotek. Cocillana Etyfin (eller något sån't..) glider nu ner i hans strupe serverat i ett shotglas här på kontoret. Sjukt är det...

Vore det inte logiskt att Fortum efter 2,5 veckor hör av sig om vad dom tycker dom ska ha för elen som dom läste fel på? Jag är övertygad om att dom mörkar och kommer att kräva mig på den ursprungliga summan i alla fall ! Tror det är italienska maffian som egentligen kör Fortum.
Kom ihåg var du hörde det först!!!

Har du sett nya kollektionen på SailRacing? Kom ihåg att jag fyller år snart och tycker att deras jacka "Stormrider" är väääldigt fin.... Dyr, men fiiin!

I'll be back! // M

Inga kommentarer: