måndag 19 maj 2008

Filmrecension

Margot at the wedding:
Var på denna film i fredags med L. Jag hade hört en del bra grejer om Margot at the Wedding som hade premiär. Jag brukar ju gilla filmer som har lite djup och så.
För mig var filmen 1 h 33 min neurotisk filmupplevelse och som var så smockfull av symbolik att det nästan blev löjligt. Bra film om du inte tänker dig någonting kul efteråt och ta inte med någon som tycker att den bästa film dom sett är "Dum, Dummare"...
Jag ger den 6 av 10.

The water horse:

En riktig feelgood-film för den där "jag är sjukt bakis och det regnar ute" söndagen. jag som har en faiblesse för familjefilmer när jag är bakis tycker denna var charmig, men inte världsklass. Inga överraskingar, men rätt charmig ändå. Kan bero på mitt "state of mind", men Jag ger den 4 av 10.
Kolla trailern på filmen
här

1 kommentar:

Anonym sa...

Börjar bli lite pinsamt att gå in på din blogg när den här trailern går igång hela tiden. Måste komma ihåg att stänga av ljudet och stalker-tankarna nästa gång...