måndag 10 mars 2008

Fan!

Jag har sån sjuk otur med bilar, eller kanske med motordrivna fordon generellt!

Sedan Maj förra året:

Maj: Krock light på Odenplan. Jag såg inte att människan framför mig bromsade. Den får jag ta.
Juni: Grundkörning royale med båten efter midsommar. Båten på varv hela sommaren. Skit.
Sept: Flygande bildäcket. Sjukt.
8 Mars: En sömnig tomte i sossecontainer kör in i mig vid rödljus.

De enda som blir glada, och rika, av detta är min verkstad. Jag borde få provision!!
Hoppas att försäkringsbolaget vill köpa ut min bil nu och att jag får köpa en ny racer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du glömde ett visst haveri med L:s båt också :-)

Maze sa...

Nejdå, det är svårt att glömma men DET skyller jag på taskigt byggt båt alternativt takigt underhåll.

Jag menar - när säkringen till tilten sticker två gånger på vägen ut till Fjäderholmarna och gasreglaget smälter pga kortslutning kan det inte vara ngt annat. Dock skriver jag det på oturskontot - så korrekt av dig!