måndag 18 februari 2008

Standardhelgen

Det finns en del kul att berätta om vad som hände under helgen.

En, för oss som står lite vid sidan om, speciellt humoristisk grej faktiskt men det kan jag inte riktigt med hänsyn till de inblandade. Men kan droppa följande ur denna följetong:
En reflektion från en bitter kille igår på Mocco var väl att 3 drinkar eller 2 glas skumpa är (enligt hans empiriska undersökning) vad det tar mellan att man träffar en tjej på V tills dess att hon har bedömt (läs: dömt ut) en. Tjejen ifråga tycker det är märkligt att killar på V ska försöka peta i en en massa sprit bara för att försöka få sex.
Ja, ni förstår själva ironin i att få höra båda sidorna.

Oh, well. Träffade en riktigt packad LeMack på stureplan klockan 4.45 i Söndags morse.
Tog med liket till Café Albert och kollade på när han petade i sig världens största macka och latte - iaf det som av ciabattan som inte flög runt i luften kring bordet. Garvade så jag höll på att ramla av stolen, framförallt när juggen kom fram till Marias kompis och ville höra om han fick suga på hennes klackar. När jag höll på att ramla som bäst, blev han sur och frågade om jag hade problem. Då garvade jag ännu mer och tyckte att jag kanske inte var den som hade issues. Han blev skitsur och mumlade ngt om att "han skulle minsann..."
Sen slutade jag lyssna. Stor humor tycker jag.

Igår var det uppsamlingsheat på Mocco. Dags att byta hak - deras brunchtallrik är ingen hit längre och deras mackor behöver förnyas rejält för att motivera prislappen.
Kanske man kan köra på Sturehof istället? Eller boka på Strand varje helg?
Några bra brunchtips från Er kanske?

//M

1 kommentar:

Anonym sa...

Var glad att du får äta brunch överhuvudtaget, tänk på barnen i Afrika...