söndag 26 augusti 2007

Spårad lördag..

Var sjukt trött efter en hård torsdag och en tung kattvaktarfredag, så jag tog en sovmorgon igår.
Min första sovmorgon på över ett år. Galet. Jag som alltid vaknar senast 8.10 sov nu till halv tolv! Utvilad och fräsch ville jag genast ut och exponera mig för allmänheten, och då tackar man inte nej till en picknickinbjudan från världens bästa Fredrika!!
Ute på djurgården och softade med Jolina och Andreas. Dina var hemma och sov. Dåligt...:)


Anyhow, åkte hem vid halv sju. Fick ett bilhjul i sidan på bayernracern och det var kaos supreme. Skulle sedan byta om och åka in till stan för att gå hem till Axel på fördrink. Passade på att bjuda in Fredrika, Fröken Plosjö och Dina oxå. Sjuk lägenhet säger jag bara!!
Fredrika inspekterade balkongen och var på god väg att köra lite takvandring vilket jag definitivt satte stopp för. Pucko.
Sedan vart det en dyr resa rakt in i dimman.


Freddie supreme...

Rosé supreme...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åka limo till Hells, ja det är verkligen idioti. Och när det dessutom är löningshelg.. illa, illa!

Anette sa...

Du. Vakna senast 8.10?!? Jo jo, time changes I must say..hahaha!! Och vännen, hur var det nu du skrev ett par inlägg ner - dags för livsstilsbyte!! - ingår det verkligen limo i ett sådant? ;)))

Puss!

Anonym sa...

Jag börjar fundera på vad denna bloggare vill utge sig för - är det inte motsägelsefullt att vilja bli en "svensson" och sedan ändå...uteslutande beskriva hur "inne" och "het" du är med att åka limosine till Hell´s från Cafét - visa upp dyra krognotor, stoltsera med bilder från Stureplan.se (en community igen känner till utanför torget på Ö-malm)m.m....get a life!

Vore kul med lite omnvärldsanalys eller diskussion ngn gång. Tycker bloggen blir sämre och sämre då det enbart handlar om vilka ställen och hur mycket pengar det gick...etc.

Tror ingen bryr sig faktiskt då överklass är överklass och resten är som sagt...medelklass.

//Anonym utlandssvensk

Maze sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maze sa...

Nettie: Jag åkte med - det har inte med livsstil att göra, enbart bekvämlighet...
Inte så glassigt som man kan tro kan jag säga. Kändes lite som att tro att man har första klass på flyget för att senare upptäcka att man hade platsen precis bredvid motorn i turistklass.

Maze sa...

Vem har sagt att jag vill vara Svensson? Däremot belyser jag hur mycket idioti det är att spendera denna typ av pengar på sprit och krogrelaterade aktiviteter. Jag håller med dig om att det är ointressant info iofs. Har du måhända en blogg eller hemsida?

Jag är verken het eller inne, utan detta är en reflektion på hur det kan vara att vara singel och relativt ung i stockholm. Detta reklekterar inte vem jag umgås med eller var jag befinner mig. Bilderna som läggs upp här är mestadels tagna av mig eller vänner (hoppas det stör dig lika mycket). Säkert finns det de som spenderar sina pengar på andra sätt. Alla måste vara vettigare än hur jag gör - that's for sure.
Eftersom du verkar veta vem jag är förstår jag inte denna Anonyma inställning dock?
Förresten kanske det känns som att du slår in dörrar och står på barrikader som inte finns? Finns det tex överklass i Sverige? Har inte kommunister, sossar etc. sett till att det bara finns en stor grå rätt fattig medelklass i Svedala?

Vidare anser jag att en blogg är ett personligt forum. Om jag nu väljer att berätta vad jag gör och ger en bild om vem jag är eller anser vilja vara eller bli är det sannolikt mitt beslut. Om du nu inte gillar bloggen föreslår jag att du raderar denna adress omgående och tar rekommendationen att omedelbart knappa in adressen http://izindra.blogspot.com/ som för en mycket intressant socialpolitisk diskussion som jag får en känsla av att du kommer gilla.

//M

By the way - Litslunda, Västmanland ligger i Sverige. Åt Surahammar till. Trist ställe har jag hört...förstår dig bättre nu. Bittert.

Anette sa...

Vännen, jag bara retas med dig. Jag har ju lixom been there, done that. Fast då varit den som stått för notan. Snacka tvärblåst! Tur att man lärt sig sin läxa. Eller nåt ;))

---------

Anonym - som gammal vän till M kan jag säga att han är väldigt långt ifrån en person som vill vara "inne" eller "het". Och om det så vore, vad spelar det för roll, det är hans liv och inte ditt. Fast det är kanske det du önskar att det vore? Märkligt att du fortsätter läsa bloggen trots att du "tycker den blir sämre och sämre", någonstans måste det ju ändå finnas något här som får dig att komma tillbaka gång efter annan.

/Icke anonym utlandssvensk

Anonym sa...

är det så att du har rosé blodkroppar istället för röda nu?