torsdag 19 april 2007

Svenska Sommaren: Sedelärande Historier #2



Det är vecka 29. Gotlands byhåla numero uno visar sig från sin bästa sida. Solen skiner, rosén flödar och folk är generellt packade redan klockan 16. Som en bra utplaning på detta tänker man såklart att en middag med lite tjusiga damer och sköna killar kan vara kul om man bor på en båt. För Er som har varit i Visby Gästhamn är det kanske inte en ovanlig syn att det är lite stök på båtarna sådär runt 22 tiden på kvällen, och att det konsumeras en hel del vin där med.

Det är t.ex inte en så bra idé som newbie nere i båtträsket komma på idén att man vill bada. Det gör man vid Kallis, Tofta, Snäck...ja, egentligen överallt UTOM i hamnen. Skälet till det är att inte alla tycker det är nödvändigt med att anamma latrintömingsreglerna. Jag vet två som fick denna briljanta idé förra året. Det gör dom nog inte om. Sen har jag hört att det hände funky saker i vattnet utanför kallis oxå, men det är en annan historia.

//M

4 kommentarer:

Sara sa...

Ha ha ha ha! Jag vet vad som hände!;)

Anonym sa...

...bästa sida?

Maze sa...

Sara: Vilket geni! Inte för att jag berättade det i texten...

Sara sa...

Maze: Hur var det nu igen? Jo juste! Jag vet ju allt! I alla fall om man ska tro dej, dear!;)

Puss!