torsdag 1 mars 2007

Åldersnoja...

Ibland är det lite bra att få perspektiv på saker och ting när man har fastnat i sin egna tankegång. Idag var det välbehövligt.

Först pratade jag med mina kvinnliga vapendragare A. och A2 som påminde mig om åldersskillnader och precis hur mycket man ska skita i dom. Inte för att det var ett problem i alla fall, men skönt att få en bekräftelse på att man är på rätt spår i sin egna tanke. Jag har alltid gått min egen väg och värderar mina vänner och familjs råd högt, men de landar i den totala analysen av läget - sedan går jag oftast åt ett annat håll. I det här fallet tror jag att A. samt A2. och jag är överrens!

Sedan pratade jag med min söta farmor som bl.a frågade hur jag hade haft det i Åre. Jag berättade om hur det var och hur det ser ut idag. Plötsligt hör jag hur hon blir lite frånvarande, vilket är ovanligt när det gäller min 87-åriga farmor (som är klarare i huvudet än jag själv).
Sen kommer det en historia om hur det var på VM i Åre 1953 - hon är så sjukt klar på hur det var. Kommer ihåg namnen på en del som tävlade, var dom bodde, att hon blev intervjuad i Aftonbladet osv. Jag är glad om jag kommer ihåg förra veckan och farmor kommer ihåg 54 år sedan som om det var igår, galet! Hoppas att man är så pass pigg i skaftet när man själv blir så gammal !!

//M

Inga kommentarer: